عضویت در خبرنامه کنفرانس





تماس با دبیرخانه

02133699094

02136621318

02136621319

02189786524

conf.ntpco[at]gmail.com

حامیان رسانه ای

ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی / از اذیت کردن مشتریان پرهیز کنید

4 شهریور 1395

به نقل از همایشات بین المللی مدیریت کارآفرینی:

امروزه و در قرن 21 اغلب مردم از نظر درک و هوش بازاریابی به شدت پیشرفت کرده اند. آنان به خوبی از فعالیت هایی که بازاریاب ها به منظور ترغیب افراد به مصرف بیشتر انجام می دهند، آگاه  هستند. اما ماجرا به همین نقطه ختم نمی شود.

در واقع با پیشرفت سریع تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی، مردم نه تنها از فعالیت بازاریاب ها آگاهی نسبتا جامعی کسب کرده اند، بلکه در برخی موارد خود نیز به مثابه یک بازاریاب دست به اجرای ایده های گوناگون بازاریابی به منظور دستیابی به اهداف مدنظرشان می زنند.

همه اینها به آن معنی است که امروزه برای اجرای ایده های بازاریابی باید به شدت از فریب مشتریان خودداری کرد. درست مانند همه ما، مشتریان نیز دوست ندارند مورد دستکاری و فریب بازاریاب ها واقع شوند.

بدتر از همه اینکه هم اکنون مشتریان به خوبی تفاوت میان ایده های بازاریابی معمولی و ایده های فریبکارانه را به خوبی درک می کنند. نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه داشت علاقه زیاد مشتریان به دریافت تخفیفات گوناگون است که می تواند به عنوان شاه کلید جلب نظر مشتریان بدون القای احساس فریب خوردگی به آنان باشد.

یک مثال واضح در این مورد ایده ارائه پرینترهای رایگان به همراه کامپیوتر برای مشتریان است. این ایده که به طور جالبی در سراسر اروپا فراگیر است، به طور کلی موجب کاهش شدید میزان فروش پرینتر در اروپا شده است. دلیل این امر هم سود بسیار بالایی است که شرکت های تولید پرینتر از فروش کارتریج های پرینترهای خود به دست می آورند. اما این امر مشکلات خاص خود را نیز به وجود آورده است.عرضه کارتریج های ارزان قیمت در اینترنت که با اقبال گسترده خریداران نیز همراه شده بود واکنش تولیدکنندگان پرینتر را به ارمغان آورد. آنان با ابداع سیستم جدیدی در پرینترها استفاده مشتریان از کارتریج های اینترنتی را متوقف ساختند.

نحوه برخورد تولیدکنندگان در مقال بالا به طور کامل آنچه را القای احساس فریب خوردگی بود در مشتریان به وجود آورد. به منظور پرهیز از چنین نتیجه هایی باید تا حد امکان از چنین برخوردهای مستقیمی دوری جست.

ایده

برند کداک توسط جورج ایستمن در سال 1881 تأسیس شده است. این برند به طور عمده در صنعت عکاسی و همچنین تولید دوربین و پرینترهای حرفه ای و نیمه حرفه ای (خانوادگی) فعالیت دارد.

با نزدیک شدن به اواخر قرن 20 صنعت عکاسی دچار تحول گسترده ای شد. در واقع در این زمان دوربین های الکترونیکی به تدریج جای خود را به دوربین های دیجیتال دادند. از آن پس برند کداک تمرکز خود را روی تولید دوربین های دیجیتال و ارزان قیمت گذاشته است. با این حال ایده اصلی که قصد مطرح کردن آن را داریم مربوط به تحولی است که این برند در زمینه پرینترها به وجود آورده است.در سال 2007 این برند یک پرینتر جدید را به بازار عرضه کرد که هم قادر به چاپ فایل ها بود و هم توانایی چاپ عکس های دیجیتال را با بالاترین کیفیت ممکن داشت. همچنین این پرینترها با وایرلس به کامپیوتر وصل شده و نیاز به استفاده از سیم را مرتفع می ساختند. در عین حال هزینه کارتریج های پرینترهای جدید برند کداک نیز تقریباً نصف کارتریج های سایر برندهای موجود در بازار بود.

همه این امکانات به علاوه قیمت بسیار مناسب پرینترهای کداک باعث استقبال بی نظیر مشتریان از این محصول جدید شرکت شد. در واقع شرکت با محترم شمردن انتخاب مشتریان و فراهم آوردن بهترین گزینه ممکن ابتکار عمل را در دستان مشتریان قرار داده و در عین حال سود خود را نیز به دست آورد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- به یاد داشته باشید که مشتریان احمق نیستند. ایده های خود را به درستی سنجیده و سپس عملی سازید.

- تبلیغات تنها بخشی از کار را تشکیل می دهد. به  هر حال نباید از نیروی فوق العاده محصولات باکیفیت در ترغیب مشتریان نیز غافل ماند.

همایش بین المللی محیط زیست در تهران برگزار می گردد.برای اطلاع از محورهای همایش کلیک نمایید.

خاطر نشان میدارد این مرکز افتخار برگزاری نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 را نیز داشته است.

 

برچسب ها : همایش ، همایش بین المللی ، معرفی همایش ، گواهی ، گواهی نامه ، کارشناسی ارشد ، دکترا :مقاله ، پوستر ، مجلات برتر ، فراخوان مقاله ، پایان نامه، جزوه های ارشد ، کنکور ارشد ، گواهی نامه کنگره ، گواهی نامه کنفرانس ، گواهی نامه همایش ، چاپ مقالات ،نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت و کار آفرینی ایران ، چاپ مقالات ISI و ISC دریافت مقاله ، اکسپت مقاله ، اکسپت مقالات ، نمایه شدن مقاله ، نمایه شدن مقالات ، ارسال گوهی نامه ، دریافت گواهی پیش از موعد ، هیات علمی ، نگارش مقاله ، نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت و کار آفرینی ایران ، راهنمای نگارش مقاله ، فراخوان مقاله ، ثبت 

 


168
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 
مرکز همایش های بین المللی توسعه ایران